DAG 2 PHILADELPHIA - WASHINGTON DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van amerikaaa - WaarBenJij.nu DAG 2 PHILADELPHIA - WASHINGTON DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van amerikaaa - WaarBenJij.nu

DAG 2 PHILADELPHIA - WASHINGTON DC

18 April 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

DAG 2

Op het moment dat ik dit typ vind ik het vooral heel bizar dat dag 2 gister was, het voelt alweer als een paar dagen geleden. Deze dag was vooral een reis dag. We moesten 360 km reizen richting Washington dc. Onderweg hadden we ook nog een stadstour door Philadelphia.

Onderweg was niet heel veel te zien, vooral bomen, gras en soms een dorpje. Dan ineens uit het niks verschijnt er weer een mooie skyline, Philadelphia. Ik had niet hele hoge verwachtingen van deze stad maar het was super mooi! Eerst maakte we een stop bij de trap waar Rocky traint in de gelijknamige film. Natuurlijk zijn Stephan en ik even de trap opgerent als echte Rocky's :P Bovenaan bood een man aan om een foto van ons 4en te maken, dit werd uiteindelijk een hele fotoshoot. Al vrij snel gingen we weer de bus in en richting de volgende stop. We hadden 2 uur de tijd om een paar dingen te bekijken in Philadelphia. Er werd vooral aangeraden om de liberty bell te gaan bekijken. Een bel die een belangrijk symbool voor de vrijheid was. Ik had de reisleider horen zeggen dat de film die ervoor word getoond heel indrukwekkend was en heb hem dan ook als enigste helemaal gekeken en de reisleider had gelijk. Door die film was je er echt goed van bewust wat die bel heeft betekend en daardoor was het extra indrukwekkend om de liberty bell daarna zelf te zien. Naast het gebouw waar de bell was was ook nog het gebouw waar de onafhankelijkheidsverklaring was getekend.

Hierna gingen we naar een groot overdekt gebouw waar allemaal souvenir winkels zaten en vooral eet tentjes, en dat kwam goed uit want we hadden honger. Hier hebben we kip met patat gegeten. Daarna was het alweer tijd om richting de bus te gaan en verder te rijden richting Washington DC. Rond 16:30 kwamen we aan bij ons hotel, ongeveer 25 minuten van Washington vandaan. Weer een super mooi hotel met alles erop en eraan. We hadden ipod boxjes en een pot met snoepjes op de kamer, daar scoren ze natuurlijk punten mee!

'S avonds kon je optioneel een avond tour door Washington doen. Hierbij ging je vooral langs monumenten die dan verlicht waren en je ging er ook eten. Stephan en ik besloten om dit niet te doen omdat het nogal prijzig was en we wisten dat de dingen die wij wilde zien ook langs zouden komen bij de tour de volgende dag. Er was verder rond het hotel niet zoveel te doen behalve twee shopping malls. Wij besloten daarheen te gaan en keken even op internet waar hij ongeveer was. Hier zagen we een paar namen van winkels staan die er waren maar het leek niet veel bijzonders. Nou we keken onze ogen uit toen we er aankwamen, het was gigantisch!! Stephan zag al snel iemand met een abercrombie en fitch tasje dus we moesten op zoek naar die winkel. Ik weet niet of er liefhebbers van dit merk onder jullie zijn, maar die tshirts kosten in Nederland 30 euro en hier 12 euro!!! Het is al goedkoper hier en er zat nog eens 50% korting op alles in die winkel. Helaas ontbraken de mooie mannen wel in deze A&F. Hierna zijn we lekker gezond bij de Mc Donalds gaan eten. De menu's hier bij de mac zijn of te klein of te groot. Na nog een paar schoenwinkels bezocht te hebben was het tijd om terug te gaan voordat we teveel geld gingen uitgeven. Terug in het hotel gingen we douche, tv kijken en ik had de blog van gister geschreven. Rond 22u lagen we alweer in een diepe slaap.

Morgen schrijf ik over dag 3, washington. Morgen ( op het moment dat jullie dit lezen vandaag ) hebben we een lange reisdag voor de boeg. 750 km, van Washington DC naar de Niagra Watervallen.

X Mel

• 20 April 2014 - 12:06

René:

Leuke verslagjes, Mel! Voor mij misschien nog des te leuker omdat ik er ook allemaal geweest ben en er een heel goede voorsteling bij heb. Je zal een hoop indrukken opdoen.
    Zelf vond ik de watervallen bij avond ook wel fraai, omdat ze mooi verlicht zijn. Dus mocht je gelegenheid hebben, dan zou je er ook 'ns bij donker een kijkje kunnen nemen.

Groeten,
    René