DAG 4 + 5 WASHINGTON - NIAGARA - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van amerikaaa - WaarBenJij.nu DAG 4 + 5 WASHINGTON - NIAGARA - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van amerikaaa - WaarBenJij.nu

DAG 4 + 5 WASHINGTON - NIAGARA

21 April 2014 | Canada, Niagara Falls

DAG 4 WASHINGTON - NIAGARA

Dag 4 werd een lange reisdag. We moesten 750 km rijden van Washington naar de Niagara watervallen. Stephan en ik zaten achteraan in de bus en m’n ouders meer naar voren. Doormiddel van rouleren was het de bedoeling dat iedereen vooraaan kon komen te zitten. Wij zaten samen met een ander gezin achterin en we hadden het super gezellig dus besloten dat wij lekker achterin bleven zitten. We hadden met z’n 6e, 12 stoelen daar achter dus alle ruimte. We hebben zo gelachen met z’n alle. Na een paar uur werd het al tijd voor de eerste stop. De reisleider en chauffeur hadden er alleen niet echt rekening mee gehouden dat het pasen was dus bijna alles was gesloten. Het enige wat open was was een mc donalds. Wij waren achterin de enigste die begonnen te juichen. Ik om de chocolate chip cookies en Stephan om de gratis wifi.

Na de mc donalds ging de reis weer verder. Ik heb m’n foto’s van Washington vast zitten bewerken en ben begonnen met het monteren van ons vakantie filmpje. Verder heb ik een beetje in m’n boek gelezen maar verder was het zo gezellig dat we alleen maar gepraat en gelachen hebben.

Ook stopte we voor het eerst bij een supermarket. Stephan en ik hebben gelijk flink ingeslagen want het is toch een stuk goedkoper dan bij de weg restaurants waar we normal stopte. We hadden 4 flessen drinken van 2 liter, 4 doosjes snoep en 2 zakken chips. Zelfs de buschauffeur moest lachen toen die ons aan zag komen lopen.

De omgeving werd een beetje berg en heuvel achtig en af en toe kwamen we langs echt zo’n amerikaans dorpje. We kwamen ook nog langs een plek waar veel van die amish mensen wonen en die zagen we ook met paard en wagen en hun zwarte gewaad. Er kwam ineens uit het niks nog een heel pretpark voorbij maar verder was het niet heel bijzonder.

Uiteindelijk kwamen we bij de Niagara rivier en dus de watervallen aan. Ik dacht eerst dat er allemaal vuil in lag maar het was nog ijs. Dat terwijl het totaal niet koud was. Toen zagen we de watervallen voor het eerst en dat was best indrukwekkend! We moesten weer door de douane heen want we gingen richting de Canada kant. Dat betekende de tweede stempel in ons paspoort! Nadat de bus ook nog doorzocht was gingen we door het plaatsje Niagara naar het hotel. Het plaatsje is mega toeristisch en lijkt net een grote kermis maar ik hou er wel voor een dagje. Het hotel kwamen was iets minder dan de vorige, het was niet mega schoon en wat ouder. Stephan en ik wilde die avond eigenlijk gaan zwemmen maar het was zo’n mini zwembad dat we daar geen zin in hadden. Daarom besloten we toch nog maar even naar de watervallen te gaan kijken. We waren bovenlangs gelopen want we dachten dat we dan wel een mooi zicht hadden maar dat viel tegen. Er zaten allemaal bomen voor en ik vond die watervallen zo eigenlijk best tegenvallen. Op de terug weg zijn we via de hotels gelopen en nog naar binnen gegaan bij een hele grote. Deze had een enorme kerst winkel en een hete peper winkel wat wel grappig was. Daarna gingen we terug naar het hotel en was het na een douche tijd om te gaan slapen.

DAG 5 NIAGARA

We zouden eigenlijk deze ochtend met de boot heel dicht bij de watervallen komen, maar dit ging niet door. Het stond in ons progromma maar wij lazen later ook in boekjes dat die boot altijd pas gaat varen vanaf mei. Dat was dus wel een beetje een tegenvaller. In plaats van die tocht zouden we achter de watervallen langs lopen en dit moest net zo indrukwekkend zijn. We reden met de bus naar de plek waar dat was en toen vond ik ze pas echt indrukwekkend. Die kracht van het water en van dichtbij zijn ze ook wel erg mooi.

Helaas was de wandeling ook 100x niks want dat pad lag nog vol met ijs en sneeuw dus we konden alleen maar naar 3 uitzichtpunten. Bij 2 van de 3 kon je niks zien door de mist dus eigenlijk was er maar 1. Het enige leuke waren de gangen waardoor je liep van uitzichtpunt naar uitzichtpunt. Het galmde daar nogal dus Stephan en ik waren gekke geluiden aan het maken zoals een kalkoen. Alleen toen we het hoekje om kwamen stond de halve groep richting ons te kijken en kei hard te lachen, het galmde blijkbaar door alle tunnels door. Daarna kwam je in een souvenier shop en we zijn er daar achter gekomen dat je daar de beste selfies kan maken.

Hierna kon je optioneel naar Toronto maar zowel Stephan en ik als m’n ouders wilde dat niet omdat we gelezen had dat het niet mega leuk was. We gingen het mega toeristische plaatje Niagara in en zijn eerst even rondgelopen. We zijn toen gaan eten bij de subway en daarna gaan midget golfen bij een grote dinousarus midget golf baan. Hierna gingen we ieder onze eigen weg. Mijn vader en moeder zijn op een bankje gaan zitten en hebben geloof ik zelfs even geslapen. Stephan en ik zijn lekker op een terrasje gaan zitten met een cola en een waterpijp. Het was heerlijk weer die dag, alleen me nek vond dat niet zo fijn die is nog erger verbrand. Daarna zijn we al vroeg weer richting het hotel te gaan om gewoon even te ontspannen en een beetje bij te komen van alles. Ik heb m’n blog van Washington geschreven en Stephan lag lekker een serie te kijken en spelletjes te spelen. Daarna zijn we met z’n 4e uit eten gegaan in een heerlijk restaurant. Ik heb patat met biefstuk gegeten en een warme appeltaart als toetje. Tot nu toe valt de hoeveelheden die we krijgen in de restaurants wel erg mee. Toen zijn we nog even naar de watervallen gelopen om ze in het donker te bekijken want dan zijn ze verlicht in allemaal kleuren.

• 26 April 2014 - 13:26

Tineke Van Klink:

Wat maken jullie een leuke reis! Nog veel plezier.

• 26 April 2014 - 22:03

Ria:

Wat leuk allemaal. Ben benieuwd naar alle foto,s