DAG 1 De Reis en New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van amerikaaa - WaarBenJij.nu DAG 1 De Reis en New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van amerikaaa - WaarBenJij.nu

DAG 1 De Reis en New York

Blijf op de hoogte en volg

17 April 2014 | Verenigde Staten, New York

Eindelijk was het zo ver, na maanden er naar toe geleefd te hebben gingen we naar Amerika. Om half 6 's ochtends gingen we naar schiphol en om 9:15 gingen we vliegen naar Newark. Het was een fijne vlucht en vooral langggggggg. Ik heb mezelf vooral vermaakt met films en suffe spelletjes maar na 6 uur vliegen was ik er al helemaal klaar mee. Wat wel heel cool was, was het moment dat je NY voor het eerst ziet vanuit het vliegtuig. Je vliegt vooral over platteland met wat huisjes en ineens zie je daar die grote brug en kort daarna de skyline van NY inclusief het vrijheidsbeeld. Ik vond het echt zo mooi en had gelijk al mijn energie terug.

Na de landing, de paspoort controle en het ophalen van onze koffers gingen we richting de uitgang en onze reisleider. Onze reisleider heet Walco, Stephan en ik dachten eerst Balco maar het is Walco. Een gepensioneerde man die inmiddels meer Amerikaan is dan Nederlander. De groep bestaat vooral uit 56+ mensen dus ik voel me weer heel jong.

Nadat de groep compleet was en de bus gearriveerd gingen we naar het hotel. Dat was niet echt een verre rit want die lag tegenover het vliegveld. De kamer was heel mooi en vooral de bedden wil je het liefst inpakken en meenemen. Ze zijn groot, hoog, comfortabel en met veel kussens. We werden al snel weer in de bus verwacht om met de stadstour door New York te beginnen! Al snel zagen we de skyline alweer verschijnen. Walco bracht de sfeer er lekker in door Empire state of mind van Alicia Keys op te zetten. Eenmaal in het centrum kwam er een gids de bus in die in New York woont, oorspronkelijk uit Duitsland komt maar Nederlands spreekt. Ze wist onwijs veel van de stad, maar het was zoveel dat ik het niet meer kon volgen. Terwijl ik nog op zoek was naar welk gebouw ze nou bedoelde aan de linkerkant ging het alweer over het gebouw aan de rechterkant. Maar ondanks dat heb ik onwijs genoten, wat een mooie stad! Oud, modern, hoge gebouwen en smalle straatjes het is er allemaal. Ik kan hier niet opnoemen wat we allemaal gezien maar het was onwijs veel. Gelukkig hebben we de foto's en video's nog! Het meest indrukwekkende vond ik The tower of freedom die op de plek staat waar de world trade centers stonden. Deze hele plek doet echt wel iets met je omdat je beseft dat het daar allemaal gebeurd is op 9/11. Verder vond ik de Flatiron Building en het Empire state building ook heel cool omdat die zo erg voor New York staan. Time square hebben we alleen nog maar een glimp van gezien in de verte dus vandaar dat dit nog niet in het rijtje staat.

Na de busrit en de korte wandelingen gingen we naar een soort overdekte markt om te eten. Hier hebben we een hotdog gegeten maar die was niet zo lekker, beetje apart. Inmiddels was ik wel erg moe van de reis en natuurlijk het tijdsverschil. Hierna gingen we nog een heel kort wandelingetje maken bij de haven maar dat was vooral koud en niet heel interessant. Daarna was het alweer tijd om deze prachtige stad te verlaten en terug te gaan naar het hotel. Stiekem was ik er op dat moment wel blij mee want ik was kapot. In het hotel gingen we gelijk naar bed en hebben we nog even MTV gekeken, rond 22u vielen we in slaap.

Inmiddels zit dag 2 er hier ook al op maar daar ga ik jullie morgen meer over vertellen in combinatie met wat we vandaag in Washington gaan doen. Over een paar dagen komen we weer terug in New York, ik kan niet wachten!

Let me know als je iets mist in m'n blog, dit is voor mij ook nieuw

x Mel

  • 19 April 2014 - 12:19

    Marianne:

    Mooi om te lezen dat je het zo leuk hebt daar!
    Leuk zo blog! Geniet ervan xx

  • 19 April 2014 - 13:56

    Nienke:

    Wat ontzettend leuk om te lezen! Heel veel plezier! P.s. waar blijven de selfies? ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Amerika

m

Recente Reisverslagen:

24 April 2014

DAG 6 + 7 NIAGARA - NEW YORK

21 April 2014

DAG 4 + 5 WASHINGTON - NIAGARA

19 April 2014

DAG 3 Washington

18 April 2014

DAG 2 PHILADELPHIA - WASHINGTON DC

17 April 2014

DAG 1 De Reis en New York

Actief sinds 12 April 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 2831

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 31 December 2014

Amerika

Landen bezocht: